Työterveys Virran organisaatiopäivityksen myötä parempaan asiakaskokemukseen

Heli Kallio ja Tuomas Kopperoinen.

Organisaatiossa tehtyjen muutosten uskotaan lisäävän niin työterveydenhuollon asiakkaiden kuin henkilökunnankin tyytyväisyyttä.

Pääosa muutoksista tuli käytäntöön joulukuun ja vuodenvaihteen aikana. Osalle asiakkaista muutos on tarkoittanut oman työterveyshoitajan tai –lääkärin vaihtumista, tai asioinnin toimipisteen muuttumista.

-Me olemme toimineet osakeyhtiönä kaksi vuotta. Toiminta on laajentunut tänä aikana paljon, on uusia asiakkaita sekä uusia toimipisteitä. Nyt koko rakenne päivitettiin vastaamaan yhtiön tämän päivän tarvetta, kertoo toimitusjohtaja Tuomas Kopperoinen.

Kopperoisen mukaan suurin muutos on tehty asiakastyöryhmien ja toimipisteiden osalta. Aikaisemmat irralliset tiimit ovat vaihtuneet selkeämpiin toimipistekohtaisiin palvelualueisiin. Oulun toimipisteet ovat Postitalo ja Teletalo keskustassa sekä Rehapolis Kontinkankaalla. Toimipisteitä on myös Kempeleessä, Limingassa, Tyrnävällä ja Muhoksella. Lisäksi vastaanottoa pidetään Haukiputaalla ja Kiimingissä.

-Nyt uudistetulla organisaatiolla on aika näyttää, että se tuo selkeyden lisäksi sujuvuutta ja tehokkuutta toimintaan. Yhtiön täytyy pystyä samalla vastaamaan taloudellisen kannattavuuden haasteisiin, kun  kustannuspaineet ovat kasvaneet. Nyt on aika ryhtyä tosissaan töihin, Kopperoinen linjaa.

Työterveys Virta on panostanut myös digitaalisiin työterveyspalveluihin, joiden käyttö kasvaa jatkuvasti. Esimerkiksi Virran omahoitopalvelusta, Oma Työvirrasta, löytyvä Oirekartoitin on otettu hyvin vastaan ja siitä on saatu positiivista palautetta. Oma Työvirrasta voi myös lähettää suojatun viestin työterveyshuollon ammattilaiselle, perua vastaanottoajan ja keskustella työterveyshoitajan kanssa chat-palvelussa.